Docent Nederlands

Rijnlands Lyceum Wassenaar

Maak jij onze leerlingen van Wassenaar enthousiast voor de Nederlandse taal? Geef jij taalbewust les? Solliciteer dan naar een baan als docent Nederlands.

Het Rijnlands Lyceum Wassenaar/International School Wassenaar is een excellente school, die volop in ontwikkeling is en waar de verbinding tussen docenten, leerlingen en ouders groot is. Op het Rijnlands kun je zijn wie je bent, denken we niet in hokjes en is er een veilig klimaat voor iedereen!

Werk jij graag op een Wereldschool met een internationale afdeling in een prachtige bosrijke omgeving? Kom dan ons team versterken en ontdek de wereld van Het Rijnlands!

Het Rijnlands Lyceum Wassenaar zoekt per 1 augustus 2024

Een docent Nederlands/ Dutch Language and acquisition (1,0 fte)

Naar een deel van de vacature kan worden gesolliciteerd.

Je werkt zowel op onze internationale afdeling (Middle Years Programme I-V) als op onze tweetalige afdeling.  Op de International School werk je in een enthousiast team, dat dit jaar gaat beginnen aan het tweede jaar van het Diploma Programme. De International School is daarmee een groeiende afdeling binnen onze school. Ook maak je actief deel uit van de sectie Nederlands.

Profiel:

• Je hebt een eerste- of tweedegraads bevoegdheid;
  • Je bent op de hoogte van de ontwikkelingen binnen jouw vakgebied en je vindt het leuk nieuwe inzichten in de praktijk toe te passen;
  • Je hebt ervaring met taalbewust lesgeven?
  • Je bent flexibel, organisatorisch sterk, je zet je voor de volle 100% in
  • Je bent een inspirator en motivator voor onze leerlingen.

Wat kunnen wij jou bieden?

• In ieder geval een dienstverband op basis van de CAO Voortgezet Onderwijs. Je inschaling hangt af van jouw kennis en ervaring.
  • Je gaat werken in een enthousiast en divers team van collega’s;
  • Je wordt in je eerste jaar goed begeleid zowel binnen je sectie als door een begeleider op school;
  • Je komt te werken in een onlangs gerenoveerd, monumentaal schoolgebouw en in de nieuwe vleugel die we komend schooljaar in gebruik nemen;
  • In je pauze loop je zo vanaf ons ruime schoolplein het bos in;
  • Je kunt fijn werken in onze vernieuwde docentenkamer met zowel werktafels als loungeplekken;
  • Er zijn spreekkamers gecreëerd op de eerste etage van de docentenkamer zodat je op een rustige wijze kunt overleggen met je collega’s;
  • Je krijgt de beschikking over alle middelen om je werk goed uit te voeren zoals een laptop, die je in ieder leslokaal kunt aansluiten;
  • Naast een salaris conform de CAO VO met o.a. met 8% vakantiegeld en 8,33% eindejaarsuitkering, 90 uren IKB (Individueel Keuze Budget) bieden we je ook aantrekkelijke aanvullende arbeidsvoorwaarden. Denk hierbij aan een interessante reiskostenvergoeding, onze cafetariaregeling: met o.a. sportregeling en een fietsplan en korting op diverse verzekeringen.

Trots op onze school
Wij zijn een school voor havo, vwo en gymnasium. De grondslag van de school is algemeen bijzonder; dit betekent dat wij volledig neutraal zijn. Naast tweetalig onderwijs (TTO) hebben wij ook een internationale afdeling met leerlingen vanuit de hele wereld. Hier worden leerlingen opgeleid volgens het IB- programme (MYP en DP).
Onze monumentale school is met ruim 1000 leerlingen een overzichtelijke organisatie waarbij iedereen elkaar kent.

Het Rijnlands Lyceum Wassenaar is een echte Talenschool! Bij ons bestaat de mogelijkheid om het vak Chinese taal en cultuur te kiezen en hier eindexamen in te doen. Voor Frans en Duits zijn er native-programma’s zoals DELF en DSD. Onze school maakt deel uit van de Stichting Het Rijnlands Lyceum.

Sollicitatieprocedure
Ben je ook zo enthousiast geworden over het Rijnlands Lyceum Wassenaar? Reageer dan direct via de sollicitatiebutton. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Joyce Potter van Loon, conrector, telefoonnummer 070-5110400.

We hanteren de sollicitatiecode van de Stichting Het Rijnlands Lyceum, deze vind je op onze werken-bij site. Interne kandidaten hebben voorrang in de procedure.

Meer informatie over onze school is te vinden op onze websites:
www.rijnlandslyceumwassenaar.nl en www.internationalschoolwassenaar.nl